Feeds:
Posts
Comments

Posts Tagged ‘Fox News’

Fox News brings us a story where “NASA concluded that its own climate findings were inferior to those maintained by both the University of East Anglia’s Climatic Research Unit (CRU) — the scandalized source of the leaked Climate-gate e-mails — and the National Oceanic and Atmospheric Administration’s National Climatic Data Center.”

NASA Data Worse Than Climate-Gate Data, Space Agency Admits

By Blake Snow

– FOXNews.com

NASA was able to put a man on the moon, but the space agency can’t tell you what the temperature was when it did. By its own admission, NASA’s temperature records are in even worse shape than the besmirched Climate-gate data.

E-mail messages obtained by a Freedom of Information Act request reveal that NASA concluded that its own climate findings were inferior to those maintained by both the University of East Anglia’s Climatic Research Unit (CRU) — the scandalized source of the leaked Climate-gate e-mails — and the National Oceanic and Atmospheric Administration’s National Climatic Data Center.

The e-mails from 2007 reveal that when a USA Today reporter asked if NASA’s data “was more accurate” than other climate-change data sets, NASA’s Dr. Reto A. Ruedy replied with an unequivocal no. He said “the National Climatic Data Center’s procedure of only using the best stations is more accurate,” admitting that some of his own procedures led to less accurate readings.

“My recommendation to you is to continue using NCDC’s data for the U.S. means and [East Anglia] data for the global means,” Ruedy told the reporter.

“NASA’s temperature data is worse than the Climate-gate temperature data. According to NASA,” wrote Christopher Horner, a senior fellow at the Competitive Enterprise Institute who uncovered the e-mails. Horner is skeptical of NCDC’s data as well, stating plainly: “Three out of the four temperature data sets stink.”

Global warming critics call this a crucial blow to advocates’ arguments that minor flaws in the “Climate-gate” data are unimportant, since all the major data sets arrive at the same conclusion — that the Earth is getting warmer. But there’s a good reason for that, the skeptics say: They all use the same data.

“There is far too much overlap among the surface temperature data sets to assert with a straight face that they independently verify each other’s results,” says James M. Taylor, senior fellow of environment policy at The Heartland Institute.

“The different groups have cooperated in a very friendly way to try to understand different conclusions when they arise,” said Dr. James Hansen, head of NASA’s Goddard Institute for Space Studies, in the same 2007 e-mail thread. Earlier this month, in an updated analysis of the surface temperature data, GISS restated that the separate analyses by the different agencies “are not independent, as they must use much of the same input observations.”

Neither NASA nor NOAA responded to requests for comment. But Dr. Jeff Masters, director of meteorology at Weather Underground, still believes the validity of data from NASA, NOAA and East Anglia would be in jeopardy only if the comparative analysis didn’t match. “I see no reason to question the integrity of the raw data,” he says. “Since the three organizations are all using mostly the same raw data, collected by the official weather agency of each individual country, the only issue here is whether the corrections done to the raw data were done correctly by CRU.”

Corrections are needed, Masters says, “since there are only a few thousand surface temperature recording sites with records going back 100+ years.” As such, climate agencies estimate temperatures in various ways for areas where there aren’t any thermometers, to account for the overall incomplete global picture.

“It would be nice if we had more global stations to enable the groups to do independent estimates using completely different raw data, but we don’t have that luxury,” Masters adds. “All three groups came up with very similar global temperature trends using mostly the same raw data but independent corrections. This should give us confidence that the three groups are probably doing reasonable corrections, given that the three final data sets match pretty well.”

But NASA is somewhat less confident, having quietly decided to tweak its corrections to the climate data earlier this month.

In an updated analysis of the surface temperature data released on March 19, NASA adjusted the raw temperature station data to account for inaccurate readings caused by heat-absorbing paved surfaces and buildings in a slightly different way. NASA determines which stations are urban with nighttime satellite photos, looking for stations near light sources as seen from space.

Of course, this doesn’t solve problems with NASA’s data, as the newest paper admits: “Much higher resolution would be needed to check for local problems with the placement of thermometers relative to possible building obstructions,” a problem repeatedly underscored by meteorologist Anthony Watts on his SurfaceStations.org Web site. Last month, Watts told FoxNews.com that “90 percent of them don’t meet [the government’s] old, simple rule called the ‘100-foot rule’ for keeping thermometers 100 feet or more from biasing influence. Ninety percent of them failed that, and we’ve got documentation.”

Still, “confidence” is not the same as scientific law, something the public obviously recognizes. According to a December survey, only 25 percent of Americans believed there was agreement within the scientific community on climate change. And unless things fundamentally change, it could remain that way, said Taylor.

“Until surface temperature data sets are truly independent of one another and are entrusted to scientists whose objectivity is beyond question, the satellite temperature record alone will not have any credibility,” he said.

Advertisements

Read Full Post »

Fox News gives us a report that, unfortunately, isn’t an unusual one for the times we live in now.

School-Assisted Abortion a Shocking Lesson

March 25, 2010 – 10:37 AM | by: Dan Springer

Parents of school children in Seattle are learning a shocking lesson, when it comes to some very important decisions they don’t have a say. The mother of a 15-year old girl recently discovered that Ballard High School helped her daughter get an abortion and never informed her.

But it doesn’t end there. The school can also send children off campus for mental health care and drug addiction treatment without their parents ever knowing. Supporters say the confidentiality allows teens who are too afraid to tell mom and dad to get necessary treatment.

Parents signed consent forms for off-school treatment thinking it was limited to emergency health care when the parents could not be reached.  But the teen health clinics at 14 Seattle schools are about much more. They have a full-time registered nurse, counselor and nursing assistant on hand to help kids with more sensitive issues.

When the 15-year old girl’s pregnancy was confirmed, they counseled her on the options. The mother says they encouraged her to have an abortion and not tell her parents. She claims her daughter was told that if she informed her parents they would have to pay for the abortion, otherwise it’s free.

The teen clinics are administered by the King County Health Department. Officials say school clinic workers are supposed to encourage girls to include their parents in the decision. They will not comment on the specifics of the case.

As for the fact the girl was called a taxi and transported by herself to a clinic to have her abortion then driven back to finish her school day, officials say that’s not unusual. They would not say how many girls have been helped to have an abortion.

Washington State is one of thirteen states that does not have either a parental consent or parental notification law. Girls of any age can obtain an abortion without having to tell a parent.

State lawmakers included mental health care and drug counseling on the list of services kids can get without parental notification.

Read Full Post »

Fox Business’ John Stossel brings us a story about research done comparing “Greens” (those who commit to “go green” for the environment) to ordinary shoppers.  The result?  “Greens” steal and cheat more than us regular folk.

March 18, 2010 10:06 AM EDT by John Stossel

Green Crooks

GorePeople who commit their lives to going green are just better people. They’re more moral, more honest. At least, they keep telling us that, and apparently many students believe it, say University of Toronto psychologists:

They initially quizzed the students on their impressions of people who buy eco-friendly products, and for the most part, they considered such consumers to be more “more cooperative, altruistic and ethical” than ordinary consumers…

Then the researchers took it an extra step: They ran a test to see who would be more likely to cheat and steal: Greens? Or conventional shoppers?

They divided the greens and conventional shoppers, and then gave the students a test that tempted them to steal money. The researchers found:

The green consumers were more likely to cheat than the conventional purchasers, and they stole more money when asked to withdraw their winnings from envelopes on their desks.

This concept of moral license has been demonstrated before, writes Wray Herbert in his blog for the Association for Psychological Science.

(W)hen they have reason to feel a little superior, that positive self image triggers a sense of moral license. That is, the righteous feel they have some latitude to stray a bit in order to compensate. It’s like working in a soup kitchen gives you the right to cheat on your taxes later in the week.

Maybe that’s why sanctimonious stewards of the environment like Al Gore are comfortable lecturing the rest of us while living large in mega-mansions.

Read Full Post »

Fox News bring us news that a group has gone around checking on the temperature sensors used to compile “global warming” data.  The group found that 90% of the monitoring stations violate the Government’s 100-foot rule of being within’ anything that could influence the results.

U.S. Climate Data Compromised by Sensors’ Proximity to Heat Sources, Critics Say

By Joseph Abrams

– FOXNews.com

A critical cog in the machinery that drives the theory of global warming is a small white box not too far from where you live. Inside the box sits a thermometer that tracks the local temperature, which in turn becomes part of a data trail for the monitoring of climate change on Earth.

But there’s a problem: Nearly every single weather station the U.S. government uses to measure the country’s surface temperature may be compromised. Sensors that are supposed to be in empty clearings are instead exposed to crackling electronics and other unlikely sources of heat, from exhaust pipes and trash-burning barrels to chimneys and human graves.

The National Climate Data Center (NCDC) uses this massive network of sensors to determine daily highs and lows at the 1,219 weather stations in its Historical Climatology Network (HCN). The network has existed since 1892, but only in the last decade has it come under intense scrutiny to determine whether the figures it measures can be trusted.

For the past three years, a group of zealous laymen has visited and photographed nearly every one of the weather stations to determine whether they have been placed properly. And what they found is a stunning disregard for the government’s own rules: 90 percent of the sensors are too close to potential sources of heat to pass muster, including some very odd sources indeed:

• A sensor in Redding, Calif., is housed in a box that also contains a halogen light bulb, which could emit warmth directly onto the gauge.

• A sensor in Hanksville, Utah, sits directly atop a gravestone, which is not only macabre but also soaks up the sun’s heat and radiates it back to the thermometer at night.

• A sensor in Marysville, Calif., sits in a parking lot at a fire station right next to an air conditioner exhaust, a cell phone tower and a barbecue grill.

• A sensor in Tahoe City, Calif., sits near a paved tennis court and is right next to a “burn barrel” that incinerates garbage.

• A sensor in Hopkinsville, Ky., is sheltered from the wind by an adjoining house and sits above an asphalt driveway.

• Dozens of sensors are located at airports and sewage treatment plants, which produce “heat islands” from their sprawling seas of asphalt and heavy emissions.

“So far we’ve surveyed 1,062 of them,” said Anthony Watts, a meteorologist who began the tracking effort in 2007. “We found that 90 percent of them don’t meet [the government’s] old, simple rule called the ‘100-foot rule‘ for keeping thermometers 100 feet or more from biasing influence. Ninety percent of them failed that, and we’ve got documentation.”

Watts, who has posted pictures of the sensors on his Web site, SurfaceStations.org, says he believes that the location of the sensors renders their recorded temperatures inaccurate, which in turn brings some of the data behind global warming theory into question.

“It’s asinine to think that this wouldn’t have some kind of an effect,” Watts told FoxNews.com.

But climate scientists who analyze the data say that they are able to account and adjust for the faulty locations by comparing warming trends they spot at bad sites to trends they see at good ones.

“If you use only the sites that currently have good siting versus those that have not-so-good siting, when you look at the adjusted data basically you get the same trend,” said Jay Lawrimore, chief of the climate monitoring branch at NCDC.

Lawrimore admitted that Watts’ volunteers had discovered real problems with sensor siting, but he said that even when those sites’ heat readings were adjusted down, they still showed a steady overall rise in temperatures.

“The ultimate conclusion, the bottom line is that there really isn’t evidence that the trends have a bias based on the current siting,” he said.

And surface station data is only a small subset of information confirming the warming of the climate, Lawrimore said.

Changes in air temperature, water temperature, glacier melt, plant flowering, tree growth and species migration, among many others, show the same worldwide trend — a 0.7 degree Celsius jump (1.2 degrees Fahrenheit) in the past century.

“There’s a certain amount of uncertainty in the calculation of trends, but not to the extent that we don’t know the climate is warming,” he said.

Watts readily agrees that temperatures are on the rise worldwide, but he believes the magnitude of the increase is in question, and he says his research puts the 1.2-degree global figure in doubt.

But a team of three climatologists has completed a study of Watts’ data on HCN siting and found the warming trend to be confirmed.

In fact, the three NCDC scientists, Matthew Menne, Claude Williams and Michael Palecki, say they found that instrument updates in the 1980s have created a cooling bias, and that adjusted and cleaned up data from even the bad sites is “extremely well aligned” with measurements from instruments that meet the “highest standards for climate monitoring.”

“We find no evidence that the [contiguous U.S.] temperature trends are inflated due to poor station siting,” reads the study, which is set to be published in a forthcoming volume of the “Journal of Geophysics Research — Atmospheres.”

“It’s all objective analysis based on statistics,” said Matthew Menne, the lead author of the study.

But Menne’s study was conducted using information on only 43 percent of the weather stations. Watts, who has now compiled information on 80 percent of the stations and cleaned up his old information, contends that a more complete data set would furnish different results, and he plans to conduct a study of his own under the aegis of Roger Pielke Sr., a research scientist at the University of Colorado in Boulder.

A better test of the network’s data is on the horizon. In the past eight years, the NOAA has established a hi-tech system that sends information via satellite and abides by all of its own rules for siting. Each sensor is ideally placed in open areas far from other structures, a fact that pleases both government scientists and longstanding critics like Watts.

“I’m convinced that the new system, the Climate Reference Network, will provide a reasonably accurate set of readings,” Watts said.

But data has only begun to be collected from CRN, a regional network of just 114 climate sensors that went fully online in 2008. It will take at least a decade, and as many as 30 years, until the information it collects becomes statistically significant.

In the meantime, and for many years past, the challenged data from NCDC has been providing information for a number of top climate research centers, including the U.N.’s International Panel on Climate Change, NASA’s Goddard Institute for Space Studies, and the Hadley Climate Research Unit, headed until recently by Phil Jones, who resigned in the wake of the climate-gate scandal.

With mounting pressure on climate research facilities, scientists at the NCDC hope that their data won’t be discounted because of the troubling images Watts has compiled.

“These photos show a current snapshot of these stations,” said Menne. “We wouldn’t want to dismiss 100 years of climate records based on a photograph from the year 2009.”

Read Full Post »

Fox News reports to us that, during a union meeting in Los Angeles, Congressman Xavier Becerra, and several other people attending the meeting, start laughing when a supporter of a Republican candidate in a neighboring district requests that the meeting open with reciting the Pledge of Allegiance.

Congressman Derided for Laughing at Suggestion to Recite the Pledge of Allegiance

By Joshua Rhett Miller

– FOXNews.com

A candidate for Congress in California’s 30th district is calling on Democratic U.S. Rep. Xavier Becerra to “clarify his reaction” caught on a YouTube video that depicts the lawmaker laughing at the suggestion that the Pledge of Allegiance be recited prior to a Feb. 20 meeting.

If the Pledge of Allegiance is a laughing matter, then the joke may be on a California congressman.

A Republican candidate for Congress in California is calling on U.S. Rep. Xavier Becerra to “clarify his reaction” after the Democrat was caught on a YouTube video laughing at a suggestion that the Pledge of Allegiance be recited prior to a union meeting in Los Angeles.

The 46-second video was captured by an unidentified staffer who accompanied candidate Ari David to a Service Employees International Union meeting on Saturday. By early Tuesday, the video had been viewed roughly 10,000 times.

David will not be opposing Becerra in November; he is running to replace Democratic U.S. Rep. Henry Waxman in a neighboring district. He said he attended the meeting in Becerra’s district in hopes of meeting with Waxman, who he said was an invited guest.

On the video, a man off camera can be heard saying: “I’m here for Ari David for Congress. Can we start this meeting with the Pledge of Allegiance?”

Hilarity ensues, most notably on behalf of an unidentified woman standing behind a lectern. Becerra, seated on stage, can be seen smiling and stifling his laughter as he bends slightly forward in his chair.

“No, I’m serious,” David’s staffer continues. “Congressman, shouldn’t we say the Pledge of Allegiance if we all want to be citizens? Wouldn’t that be appropriate to say the Pledge of Allegiance?”

“Sure, of course,” the woman on stage replies. “OK, let’s go for it — you lead.”

The pledge is then recited by everyone in the room, followed by raucous applause.

David told Fox News he found Becerra’s reaction “completely inappropriate,” adding: “I was stunned as an American that one of our members of Congress would act that way.

“Considering these people want immigration reform, shouldn’t they say the national anthem before a public meeting with their elected official there?”

If Becerra thought the situation was comical, it was the congressman’s “prerogative” to laugh, David said.

“Is it that offensive of a notion to be asked to say the Pledge of Allegiance?” the candidate continued.

Becerra defended the reaction in a statement to Fox News, saying:

“On the morning of February 20th, I was invited to address some 500 people gathered to discuss the human tragedy of a broken immigration system and the need to fix it. At some point during that meeting, a political operative for a congressional campaign asked if we could recite the pledge of allegiance. The meeting was already under way and the question was unexpected. It took us all by surprise. When the speaker explained that he was serious and asked me specifically if we could say the pledge, I said yes and gestured to the moderator, who then led the entire gathering in reciting the pledge.”

Read Full Post »

Fox News has a report on one of the apparent number of mistresses of Tiger Woods.  Porn star Joslyn James says that Woods got her pregnant, twice.  James aborted the second baby in February of 2009 after she miscarried the first baby in 2007.

Report: Tiger Woods Impregnated Porn Star Girlfriend Twice While Wife Was Expecting

NewsCore

Joslyn James says she miscarried one of the surprise pregnancies and aborted the other.

Tiger Woods allegedly impregnated his porn star mistress twice, both times when his wife was also pregnant, according to an interview with the woman set to air Monday.

Joslyn James, the star of such adult classics as Big Breasted Nurses and My Sex Teacher #12, said her lengthy and steamy affair with Tiger Woods always involved unprotected sex.

Using protection “was never talked about,” the actress told U.S. television show Inside Edition.

“It was never protected.”

James, 32, who carried on an affair with Woods from 2006 to 2009, said she miscarried in her first pregnancy at about the same time his wife, Elin Nordegren, gave birth to daughter Sam Alexis on June 18, 2007.

SLIDESHOW: The Tiger Woods News Ticker

James said she aborted her next pregnancy close to the Feb. 8, 2009, birth of Woods’ son Charlie Axel.

Woods was never told about either pregnancy, she said, claiming she “just didn’t want to ruin anything.”

The buxom adult film star said she was close to breaking the news to Woods, 34, but said she chickened out just before suffering the miscarriage.

“Actually, the day I was going to tell him, I had a miscarriage,” she said.

“After I lost the baby I didn’t want to talk about it.”

SLIDESHOW: Tiger’s Den of Women

But the miscarriage fueled her desire to be with Woods.

“I got more emotionally attached,” she said.

Despite her more-than-passing role in Woods’ marital debacle, James said she regretted the scandal’s impact on Nordegren.

“I feel bad for (Elin),” she said.

“She didn’t deserve this, and she didn’t deserve being humiliated.”

James said she believed Woods’ scorned wife never had a clue that her husband was playing around with a porn actress.

“Not to my knowledge,” James said.

“But she had two kids at home, and she was stressed out.”

Woods and his wife were said to be living apart in the same Orlando-area neighborhood so he can visit with their children. Nordegren was not wearing her wedding ring during recent weeks.

Woods took an indefinite leave from golf and his return to the sport remains shrouded in mystery.

Read Full Post »

FOX News is reporting on the other media outlets’ coverage of the Tax Day TEA Parties.  Showing their true colors and maturity level, MSNBC, CNN, and the rest of the leftist media hosts show how they are in the pocket for Obama by their immature sexual references to “teabagging”, and the like, in reference to Government protests on taxation and spending as opposed to their glowing coverage of the anti-prop 8 crowd.

Cable Anchors, Guests Use Tea Parties as Platform for Frat House Humor

Cable anchors and guests covered the anti-tax tea party protests by cracking a litany of barely concealed sexual references.

FOXNews.com

Thursday, April 16, 2009

For CNN, MSNBC and other media outlets, it was a once-in-a-lifetime opportunity to use the word “teabagging” in a sentence.

Teabagging, for those who don’t live in a frat house, refers to a sexual act involving part of the male genitalia and a second person’s face or mouth.

So when the anti-tax “tea party” protests were held Wednesday across the country, cable anchors and guests — who for weeks had all but ignored the story — covered the protests by cracking a litany of barely concealed sexual references.

CNN anchor Anderson Cooper interspersed “teabagging” references with analyst David Gergen’s more staid commentary on how Republicans are still “searching for their voice.”

“It’s hard to talk when you’re teabagging,” Cooper explained. Gergen laughed, but Cooper kept a straight face.

MSNBC’s David Shuster weaved a tapestry of “Animal House” humor Monday as he filled in for Countdown host Keith Olbermann.

The protests, he explained, amount to “Teabagging day for the right wing and they are going nuts for it.”

He described the parties as simultaneously “full-throated” and “toothless,” and continued: “They want to give President Obama a strong tongue-lashing and lick government spending.” Shuster also noted how the protesters “whipped out” the demonstrations this past weekend.

Tea Party participants were not amused. The events were held in dozens of cities across the country, and while some demonstrators were criticized for wielding off-topic and sometimes insensitive protest signs, most took to the streets to speak out against government spending.

Brent Bozell, president of the conservative Media Research Center, said the media coverage was “insulting,” reacting specifically to CNN reporter Susan Roesgen’s combative interviews with Illinois demonstrators in which she declared that the protests were “anti-CNN” and supported by FOX News. She left the teabagging jokes to her colleagues, though.

“I’ve never seen anything like it,” Bozell said. “The oral sex jokes on (CNN) and particularly MSNBC on teabagging … they had them by the dozens. That’s how insulting they were toward people who believe they’re being taxed too highly.”

Max Pappas, public policy vice president at FreedomWorks — a small-government group which promoted the tea parties — said it’s a “shame” media outlets cracked jokes at a genuine “grassroots uprising.”

“I think what that reveals is how worried they are that this might actually be something serious. You make fun of things you’re afraid of, I’d say,” Pappas said.

If anyone thinks the orally charged remarks on mainstream cable were just a coincidence, MSNBC’s Rachel Maddow’s segments over the past week with guest, Air America’s Ana Marie Cox, would dissolve all doubt. Their on-air gymnastics, dancing around the double entendre of the week, looked like live-action Beavis and Butthead.

By one count, the two of them used the word “teabag” more than 50 times on one show. And on Monday, Cox even let the viewers in on their joke — referencing Urbandictionary.com, a site which offers a number of colorful definitions for the term “teabagging.”

“Well, there is a lot of love in teabagging,” Cox said. “It is curious, though, as you point out, they do not use the verb ‘teabag.’ It might be because they’re less enthusiastic about teabagging than some of the more corporate conservatives who seem to have taken to it quite easily.”

Jenny Beth Martin, a Republican activist who helped organize one protest in Atlanta, said she’s not too worried about the protests being dismissed by some media outlets. She estimated 750,000 people attended more than 800 protests in all 50 states, and that at the very least the local media and community newspapers documented it.

“Our message definitely got out where it needed to get,” she said.

Related Posts: TEA Party Images
Media Covers Anti-Prop 8 Activists, Dismisses TEA Parties

Read Full Post »

Older Posts »